BMW M 1000 RR
Født på racerbanen
Pris fra 596.200 kr.
Pris fra 596.200 kr.
Motorstørrelse: 999 ccm
HK: 212
Drejningsmoment: 113 Nm ved 11.000 rpm
0-100 km/t: 2,9 sekunder
Tophastighed: 314 km/t
Brændstoføkonomi: 6,5 L/100 km
CO2 emission: 151 g/km
Træktype: Kæde
Vægt: 192 kg
Tankvolumen: 16,5 L
Den nye BMW M 1000 RR er lavet til dig, der har store performance krav til en motorcykel på både banen og vejen. M 1000 RR er den første M-model fra BMW Motorrad og dens DNA kommer direkte fra professionel racing.
Den er baseret på S 1000 RR, men bare endnu vildere! Den tilbyder nemlig racing-teknologi, der lever op til de højeste performance krav i motorsporten og til adrenalinjunkierne på vejen – fordi #NeverStopChallenging er mere end blot et løfte. Det er en forpligtelse.
Den internationale lancering af BMW M 1000 RR forventes i løbet af 2021.
Den første M-Superbike
Med 212 HK og en totalvægt på kun 192 kg, en affjedring samt en aerodynamik er BMW M 1000 RR designet til at give maksimal ydelse på banen, som gør den til en ægte Superbike.
Den har en vandkølet firecylindret rækkemotor, der er baseret på RR-motoren og har BMW ShiftCam teknologi, der sikrer variabel ventilstyring. Den maksimale performance på 156 kW (212 HK) opnås ved 14.500 omdr./min. Det maksimale drejningsmoment på 113 Nm anvendes ved 11.000 omdr./min.
BMW M 1000 RR fås fra 596.200 kr. og kommer med en masse standardudstyr. Derudover kan der tilkøbes en M Competition pakke.
M winglets også kaldt finner eller vinger, kært barn har mange navne, på M1000RR er lavet af carbon og genererer en downforce på 16,3 kg og ekstra kraft på forhjulet, afhængig af hastigheden, kombineret med den høje vindskærm giver det tilsammen mere fremdrift.
Effekten af vindskærmen kan også mærkes i kurver og ved nedbremsningen pga. det aerodynamiske design, der tillader senere nedbremsning og svingstabilitet.
For første gang fås en BMW motorcykel med M-bremse, som vi kender det fra BMW bilmodeller.
M-bremserne er udviklet ud fra racerbremserne fra BMW Motorrad-racere i Superbike kategorien som giver maksimalt stabilitet. M-bremsekaliberne kan genkendes på den blå farve kombineret med M-logoet.
Som noget nyt kommer den nye M 1000 RR med carbon hjul som standard. De indeholder højteknologiske komponenter for maksimal ydelse på banen såvel som landevejene.
Chassiset på M 1000 RR er baseret på S 1000 RR, men med bl.a. en optimeret upside-downgaffel, er M 1000 RR designet til racerbanen, men den er også helt perfekt til de almindelige veje.
De uovertrufne køreegenskaber og opbremsningen giver en øget kontrol over for- og baghjulet på motorcyklen, selv når du kører på landevejene. Den længere akselafstand gør M RR meget mere behagelig at køre på, i forhold til at der er tale om en Superbike.