BMW S 1000 RR
Den ultimative superbike
Pris fra 294.100 kr.
Pris fra 294.100 kr.
For ti år siden blev motorcykelverdenen tryllebundet af den første generation af RR. Siden da er den løbende blevet forfinet og dens solide, gennemprøvede koncept yderligere finpudset og forsynet med seneste teknik. En faktor har dog været konstant - RR's imponerende effektkurve. Præstationsmæssigt er den derfor stadig helt i front. BMW Motorrad har revideret næsten hver eneste komponent i RR – fra front til bag. Resultatet: Mindre vægt og betydelig bedre ydeevne. Er du klar til en podieposition og til sejr? Den nye BMW S 1000 RR venter på dig.
DEN ULTIMATIVE SUPERBIKE
BMW 1000 RR er indbegrebet af en superbike – også designmæssigt. De knivskarpe linier, konturer og former komplementerer smagfuldt hinanden. Den udstråler kærligheden til hurtige strækninger og kurvekørsel i enhver fiber, og dens iver efter at vise toppræstationer kan slet ikke skjules. RR deler nemlig din passion for heftig acceleration og høj fart. Alle dele på RR’ern er designet for at opnå det ypperste. Nyt steldesign og chassis teknologi gør RR lettere og mere præcis. Derudover kommer motorcyklen med ergonomisk perfektioneret sædeposition, der er helt uovertruffen takket være det modificeret stel- og paneldesign. Standard LED hovedlys giver den nye BMW S 1000 RR et dynamisk og aggressivt udseende.
Selv her er der plads til yderligere raffinementer. De forreste blinklygter er flyttet fra panelet til sidespejlet. Dette giver ikke kun et smukt design, men også bedre synlighed. Bagfra dominerer RR også med hensyn til design og funktionalitet. ” All-in-one” er mottoet. Nummerpladeholderen kommer nu med indikatorlamper samt LED-blinklys, bag- og bremselys.
S 1000 RR er og bliver en topklasse sportsmaskine. På vejen såvel som på banen.
Med et par enkle trin kan du let afmontere sidespejlet og nummerpladeholderen og gør den til en racermotorcykel. Og med M-pakken som tilvalg, får du den ultimative racer. Her reduceres vægten yderligere med 3,5 kg, så den kun vejer 193,5kg. Udover Motorsport-farver, M carbon hjul, M batteri, M sæde, M bagende, M svingarm, får du desuden Pro riding modes med konfigurerbar riding modes Race Pro 1-3, DTC+/- Shift, ABS programmer, motor mappings, wheelie control, slide control og meget meget mere.
BMW S 1000 RR fås fra 294.100 kr. Derudover kan du vælge forskellige udstyrspakker, i tilfælde af at du ønsker at opgradere. Af standardudstyr får du:
3 forskellige farver fremhæver RRs urørlige sportslighed. Vælg mellem Mineral Grey Metallic, den velkendte Black Storm Metallic og Light White/Racing Blue Metallic/Racing red.
Motorsportsfarven Lys hvid, Racing blå metallic og Racing rød er en helt tradition når vi snakker om race. Og med vores flerfarvede lak sendes der tydelige signaler: Vælg den højtydende udstyrspakke fuld af sportslighed, smidighed og dynamik, alt dette er helt eksklusivt tilgængelig som en del af M-pakken.
Mineral Grey Metallic er synonym med ren præcision: det, der tæller her, er din hensigt at udføre - og hvert millisekund på racerbanen.
Sort storm metallic Sporty og impulsiv: Den sorte storm metalliske maling understreger cyklens kraftfulde udseende.
Den helt nye M Endurance-kæde fra BMW har en permanent påfyldning af smøremiddel mellem ruller og stifter omgivet af X-ringe. Kædens valser består af et nyt belægningsmateriale kaldt Tetrahedrally amorphous carbon (ta-C), også kendt som industriel diamant.
Når vi tænker på diamant som ædelsten, ved vi at de er enormt hårde og slidstærke, så derfor giver det god mening at bruge materialet til en motorcykelkæde, som bliver udsat for lidt af hvert.
Ikke nok med at du sparer dig for bekymringer omkring smørring af kæden, du slipper også for efterspænding af den. Det er ikke kun nemt, det er også miljøvenligt når kædesprayen kan spares væk.
M Endurance-kæden fås indtil videre i størrelse 525 til de to 4-cylindrede modeller BMW S 1000 RR og S 1000 XR. M-kæden fås på nævnte modeller som ekstraudstyr og til eftermontering.
S 1000 RR’s vandkølede række-4 motor leverer 207 hk (152 kW) ved 13.500 o/min. og et maksimalt moment på 113 Nm ved 11.000 o/min. Imponerende cifre, der er til at tage og føle på. Men selv med så heftige præstationer sikrer det standardmonterede DTC-system (Dynamic Traction control) et højt sikkerhedsniveau for køreren. Ligeså imponerende er det at S 1000 RR, trods præstationer på dette niveau, stadig opfylder den skrappe EU-4 norm.
En række tekniske finesser sørger for, at du kan opleve S 1000 RR endnu mere intenst og samtidig bevare et bedre overblik i alle trafiksituationer. De fire køremodes "Rain", "Road" "Dynamic" og "Race" sikrer optimal koordination af det elektroniske gashåndtag, ABS Pro og Shift Assistant Pro selv under skiftende vej- og vejrforhold. DTC (Dynamic Traction Control) og ABS Pro, begge nu standard, øger sikkerheden yderligere et nyk.
Elektronisk gashåndtag lader dig kontrollere maskinens enorme kraftressourcer endnu mere direkte og præcist. Med ekseptionel høj opløsning sørger instrumentpanelets skærm for klar og tydelig visning af de valgte informationer ud over hastighed og omdrejningstal. Resultatet er optimalt overblik over RR's præstationer og indstillinger på en gang.
KONFIGURATOR