BMW S 1000 RR
Superbike med stort S
Pris fra 294.100 kr.
Pris fra 294.100 kr.
RR er nu endnu mere fokuseret og mere præcist rettet mod ren ydeevne. For dem, der i stigende grad efterspørger mere. Mere fra dem selv. Mere for hver omgang. Og mere fra deres RR. Kort sagt: #NeverStopChallenging. At gå forrest er et spørgsmål om millimeter, især i de kredse som RR altid har været en del af. Det er derfor, vi har strømlinet og udviklet RR, hvor det betyder mest: fra den nye styrevinkelsensor med Brake Slide Assist og Slide Control samt integrationen af M-komponenter og forbedringer af elektronikken og afgørende processer til at modificere cyklen til racerbanen. Og alt dette med et klart mål for øje - at ramme førstepladsen/pole positionen igen og igen.
SUPERBIKE MED STORT S
Afhængigt af hastigheden genererer kompositplastikvinger op til 17,1 kg aerodynamisk downforce ved 300 km/t. Denne downforce modvirker forhjulets tendens til at løfte sig fra vejbanen, når den accelererer: gaflen bevarer kontakten med jorden, og DTC er ikke tvunget til at gribe så meget ind. Dette giver dig mulighed for mærkbart og endnu mere direkte at konvertere drivkraft til acceleration.
Ind i pitten efter omgange rundt på racerbanen: den sidste anvendte skærmindstilling vises nu altid efter at have slået tændingen fra/til. Dette vil holde dit koncentrationsniveau højt, og du kan bevare fokus på løbet. En Pure Ride skærm og tre forskellige hovedskærme er tilgængelige afhængigt af dine præferencer. Systemet viser en passende maksimal hastighed, når motoren er kold. Takket være den blinkende gearskifteindikator vises rotationshastighedssensoren nu meget tydeligere.
BMW S 1000 RR fås fra 294.100 kr. Derudover kan du vælge forskellige udstyrspakker, i tilfælde af at du ønsker at opgradere. Af standardudstyr får du:
3 forskellige farver fremhæver RRs urørlige sportslighed. Vælg mellem Light White/M Motorsport, Passion og Black Storm Metallic.
Light white/M Motorsport
Det ikoniske farveskema gør det med det samme tydeligt, hvor du kommer fra, og hvor du er på vej hen: til racerbanen. Sammen med M-pakken er der absolut ingen tvivl.
Passion
Fra forenden til tanken og bagenden: Racing rød uni signalerer ren lidenskab. Som et løfte kommer de dynamiske detaljer frem fra det overordnede billede af RR. Nu er det op til dig at tale.
Black storm metallic
Sporty, skarp og klart defineret. Målet med RR er lige så kompromisløst og klart som farveskemaet: toppræstation, uanset om det er på vejen eller på racerbanen.
Udløst lidenskab: Vi har igen overført al erfaringen fra racerbanen til den højtydende BMW ShiftCam firecylindrede motor i RR: for 3 hk mere effekt til nu i alt 210 hk (154 kW). Luftindsugningskassen fra M RR sikrer en særlig god lufttilførsel og bedre belastningsændringer. Topstykkerne med ny kanalgeometri og forstærkede lejebøjler stammer også fra M RR.
Vi har også optimeret Gearshift Assistent Pro som M RR kommer med standard. Den tillader nu også gearskift med overløbsop- og overløbsnedgearinger og giver forbedret belastningsskiftedæmpning - for mere gearskiftepræcision. Og selv kæderingen har flere tænder nu: Ligesom i M RR har den nu 46 tænder i stedet for 45 - for mere kraft på langsiden.
Den 6-trins DTC-traktionskontrol med den nye styrevinkelsensor muliggør to nye funktioner: Brake Slide Assist til deceleration og Slide/Slip Control til acceleration. Den nye styrevinkelsensor måler din afdriftsvinkel og sørger sammen med DTC for optimal slip. DTC indstillingerne 2 og 3 er blevet optimeret til racerbanen og slicks.
Brake Slide Assist hjælper dig med at mestre power-slides som disse på ingen tid overhovedet: for mere dynamisk ydeevne rundt om hver tur. Takket være den tydeligere illustration kan du nu aflæse de tilsvarende indstillinger fra TFT-skærmen endnu hurtigere.