BMW R nineT

BMW R nineT

En bokserklassiker

Pris fra kr. 216.290

BMW R nineT

En bokserklassiker

Motorcyklen er en formidler af frihed: Landskaberne, kurverne, den lange landevej – hver en meter tæller. Motorcyklen viser vejen og stilen. R nineT er netop stil med stort S og alligevel den perfekte maskine at gøre helt personlig – tænk blot på alle ombygningsmulighederne. Den luftkølede boksers sprøde karakter driver dig vedholdende fremad med sin uimodståelige momentkurve i perfekt samspil med de nyeste teknologier. Fra første færd har R nineT betaget motorcykelelskere over hele verden. Den stimulerer, inspirerer og kryber helt ind i hjertet.

BMW R nine T

Umiskendelig. Original. Luftkølet.

Umiskendeligt R nineT

Umiskendeligt R nineT

R nineT slæber ikke på noget overflødigt, men er dog altid let genkendelig. Dens klassiske profil og stærke aura viser passionen bag og innovationen gennem mere end 90 års motorcykelkonstruktion. Selvfølgelig med de klassiske BMW Motorrad-dyder i behold: Skulpturel boksermotor, kompakt tank og smal bagende. Alle materialer er af absolut topkvalitet – se blot hvordan der er kælet for finishen. Læg dertil en udpræget bevågenhed på detaljen og godt håndværk. Forskærmen fæstnes for eksempel på gaffelbenene med to smedede beslag, og forlygteholderen er af aluminium.

Vælg din stil

BMW R nine T Xpedit

En bokserklassiker

Den stærke, luftkølede boksermotor på 1170 ccm og 2 cylindre leverer 110 hk (81 kW), hvilket sørger for, at kræfterne leveres massivt og dynamisk selv ved lave omdrejninger. Alligevel opfylder R nineT den gældende EU-4-standard. Motorkarakteristikken gør enhver tur til en helt særlig oplevelse både i byen og på de sjove, snørklede sogneveje. BMW Motorrad-ABS (standard) og tilvalget ASC (Automatic Stability Control) hjælper dig sikkert og stabilt til at overføre R nineT’s underholdende køreegenskaber til asfalten. Upside down-gaflen har justerbar fjederforspænding, retur- og kompressionsdæmpning, så du kan tilpasse den din egen kørestil. Det nydesignede dobbeltur med speedometer og omdrejningstæller holder dig på overskuelig vis ajour, mens du nyder turen.

Stærk personlighed

Fra første færd var målet at udvikle R nineT som modulkoncept, så du har størst mulige frihed til at tilpasse den efter egne idéer. Utallige private og professionelle modifikationer, der ofte fremvises verden over understreger, hvor meget potentiale den har. Åbne forbindelser i elektronikken gør det både muligt, og utrolig let, at montere vores elektriske tilbehørskomponenter. Hjælperammen (bagstellet) er desuden lavet, så den let kan skrues af. Derfor kan du næsten i et snuptag frembringe en stilfuld stiliseret, ”rent” udseende solomaskine eller benytte dig af alternative sædemuligheder. Vil du give din R nineT et nyt look med andre malede eller lakerede dele, er der også flere tankvarianter at vælge mellem: En håndbørstet aluminiumstank med synlige samlinger og en med skjulte, der for eksempel kan kombineres med det 2-delte standard kørersæde. Eller du kan erstatte bagsædet med en sædepukkel af aluminium, der matcher tanken. Desuden kan din R nineT nu leveres med tanken i en af to nye speciallakeringer: Black storm metallic/Vintage eller Blueplanet metallic/Aluminium. Med disse lakeringer på tanken kan du få ”anderøven” af aluminium samt forskærmen lakeret i en anden farve. Speciallakeringen Black storm metallic/Vintage er håndbørstet og giver derved din R nineT et helt unikt udseende. HP sportslyddæmperen fra udstyrsprogrammet kan vælges som højt eller lavt trukket. Uanset hvilken af dem du vælger, får du et super tjekket design. Fabriksmonteret tilbehør er også imponerende og effektivt – for eksempel varmehåndtag og LED- blinklys. R nineT er også forberedt til vores nye fræsede premiumdele – ventildæksler, lygtehuskrans og generatordæksel. På R nineT får du derfor ikke alene det bedste ud af køreturen, du får også det bedste ud af din motorcykel.

 

Afslappet sidestilling

Afslappet sidestilling

R nineT’s ergonomi er udviklet, så du afslappet kan bevare overblikket, og nyde maskinens gode køreegenskaber fuldt ud. Paradoksalt nok er målet, trods motorens solide præstationer, afslappet deceleration under fuld kontrol. Den ergonomiske trekant mellem hofte, ben og arme er velafbalanceret, så du sidder afspændt opret, når du afsøger nye, spændende veje. Samspillet mellem god ergonomi og velafbalancerede køreegenskaber bliver til forrygende køredynamik på R nineT.

 

KONFIGURATOR

RIDER'S MANUAL

Tilbage til toppen