Xpedit handelsbetingelser


Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Xpedit A/S. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og Xpedit A/S.

Vi forbeholder os retten til at ændre disse Handelsbetingelser i ethvert omfang, det er nødvendigt. Dette kan være for at tilpasse Handelsbetingelserne til ændringer i lovkrav eller ændringer i andre tekniske parametre. De ændrede vilkår kan altid findes på Hjemmesiderne. Tilpassede eller ændrede vilkår skal kun gælde for bestillinger, der er foretaget efter at ændringerne er foretaget og trådt i kraft, Herefter skal de gælde for alle køb.
 
Bestilling på www.xpedit.dk
Når du afgiver en bestilling på vores webshop, godkender du bestillingen i overensstemmelse med disse Handelsbetingelser i henhold til datoen for foretagelsen af din bestilling. Du bærer ansvaret for at læse den seneste udgave af Handelsbetingelserne, hver gang du afgiver en bestilling.
 
Når du klikker ”Godkend >>” er det sidste trin af bestillingsprocessen, er din bestilling af varerne i din varekurv, som en Ordre. Umiddelbart efter modtager du en Ordrebekræftelse pr. e-mail.
 
Når vi har godkendt din bestilling, bliver der udformet en Købsaftale. Med Købsaftalen binder Xpedit A/S sig til at levere varen til dig.
 

Betaling for bestilte varer kan ske online ved brug af Dankort, Visakort, Mastercard, MobilePay eller ved netbank-overførsel. Kortoplysingerne transmitteres krypteret mellem kunde og Xpedit A/S. Personoplysninger (navn, adresse osv.) krypteres dog ikke.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Ved betaling via bankoverførsel, skal du være opmærksom på, at dine varer kun er reserveret og ikke betragtes som købt af dig, indtil vi modtager fuld betaling. Hvis vi ikke har modtaget fuld betaling efter 9 dage vil Købsaftalen være at betragte som ugyldig. Købsaftalen annulleres og varerne vil ikke længere være reserveret til dig.
 
Du hæfter for, at alle oplysninger, du indtaster som en del af registreringsprocessen er korrekte og fuldstændige. Dine personlige oplysninger vil blive gemt og behandlet af Xpedit A/S, som det er angivet i afsnittet om Oplysningspligt.
 
Du er alene ansvarlig for de oplysninger, som du indtaster på webshoppen. Ingen af de givne oplysninger må krænke tredjemands rettigheder. Xpedit.dk er ikke forpligtet til at gemme eller udgive eventuelle indlæg, som du kommer med, som f.eks. kundeanmeldelser.
 
Ved køb på webshoppen, har du mulighed for at oprette en brugerkonto. Vi forbeholder os retten til at slette dobbelte Brugerkonti og nægte enhver kunde, der ikke overholder vores generelle vilkår og Handelsbetingelserne, adgang til at benytte deres brugerkonto. Som administrator på Xedit.dk forbeholder vi os ret til enhver tid til at redigere eller slette kunders brugerkonti.
 
Hvis du vælger at oprette en konto skal du være opmærksom på, at du er ansvarlig for at opbevare din personlige login-oplysninger sikkert og fortroligt.
 
Xpedit A/S er ikke forpligtet til at acceptere alle brugerkonti eller ordre, uanset om de er oprettede eller afgivende af registrerede kunder. Xpedit A/S er desuden ikke forpligtet til at føre et bestemt udvalg af produkter eller tilbyde noget produkter permanent på www.xpedit.dk. Denne bestemmelse gælder dog ikke for ordrer, der allerede er foretaget og accepteret af Xpedit A/S ved en købsaftale
 
Dokumentation og vejledning
Selv om vi altid bestræber os på at udtrykke os præcist og fejlfrit, kan der på Xpedit.dk forekomme indhold med typografiske fejl og upræcise formuleringer samt manglende produkt beskrivelser, priser og tilgængelighed. Vi forbeholder os retten til at rette fejl, upræcisheder og mangler samt til at ændre eller opdatere indholdet, uden at gøre opmærksom på det på forhånd. Har du bestilt en vare, som har en prissætningsfejl, vil vi oplyse dig om det. Vi vil i så fald afvente din godkendelse, før vi gennemføre din ordre.

Dersom der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra XPEDIT A/S. Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra vor side, er denne af vejledende art.
 
Vilkår for køb af bestillingsvarer på Xpedit.dk 
Nogle af de produkter vi sælger fra Xpedit.dk er bestillingsvarer. Det fremgår af informationerne om varen, når det er en bestillingsvarer.
Aftaler om køb af bestillingsvarer på Xpedit.dk er først bindende, når du har modtaget en endelig ordrebekræftelse fra Xpedit.dk. Det betyder, at når du vælger at ligge en bestillingsvarer i indkøbskurven og herefter betaler, så er købsaftalen først indgået, når du har modtaget en mail fra Xpedit med en bekræftelse på, at vi kan levere varen til dig. Der trækkes ikke penge på dit betalingsmiddel før du har modtaget en bekræftelse og varen er afsendt.
Leveringstidspunkt og transport
Vores fragt og logistikpartner er GLS Danmark, men dette kan ændres efter Xpedit A/S eget valg.
Vores mål er at levere forsendelserne til den leveringsadresse/pakkeshop, som du har angivet i bestillingen.
 
Hvis Xpedit A/S ikke er i stand til at levere ordren inden for 30 dage fra afgivelsen af bestillingen, har du ret til at ophæve købsaftalen, som er en aftale om fjernsalg.
 
Vi vil stile efter at informere dig om, hvis vi ikke er i stand til at imødekomme den leveringsdato, som vi har angivet på bestillingstidspunktet. I det omfang, det er tilladt ved lov, står vi ikke til ansvar for tab, erstatninger, omkostninger, skader eller udgifter i forbindelse med for sen levering.
 
Ved levering af varen kan du være forpligtet til at underskrive ved modtagelsen/afhentningen. Du accepterer at inspicere varen for mulige tydelige fejl, defekter eller skader, før du underskriver for leveringen. Du skal beholde kvitteringen for den leverede vare, hvis der skulle vise sig at være problemer.
 
Efter levering overgår ansvaret for varen til dig. Fra det tidspunkt, hvor ansvaret overgår til dig, er XPEDIT A/S ikke længere ansvarlig for tab af værdi eller destruktion af varen.
 
Det er dit ansvar at være forsigtig, når du åbner varens pakning, så varen ikke beskadiges. Vær særligt opmærksom på ikke at bruge skarpe genstande, når du åbner pakningerne.
 
Hvis levering eller afhentning forsinkes pga. din ubegrundede afvisning af pakken, eller hvis du ikke (inden for to uger efter vores første forsøg på at levere varen til dig) godkender leveringen eller afhenter varen hos GLS Danmark eller en anden fragtmand, kan vi (uden at dette vil skade Xpedit A/S retstilling) gøre et eller begge af følgende:
 
a. Opkræve betaling for opbevaring af pakken eller andre omkostninger, der skulle opstå for os i den forbindelse; eller
b. Annullerer Købsaftalen. I dette tilfælde vil vi refundere det allerede betalte beløb til dig. Når vi refunderer beløbet vil det være fratrukket vores administrationsgebyrer (inklusiv for leveringsforsøg, tilbagelevering af varen samt mulige opbevaringsgebyrer, som beskrevet i afsnit ovenfor).
 
Levering og ovedragelse af ansvar
Vi forbeholder os ret til at annullere Købsaftalen, hvis vi uforskyldt oplever leveringsforsinkelser fra vores leverandører og/eller ikke har tilstrækkeligt af de bestilte varer på lager. Hvis du allerede har betalt for varerne, vil betalingen blive refunderet, hvis varen ikke kan leveres.
 
Xpedit A/S kan ikke holdes ansvarlig for leveringsforsinkelser forårsaget af force majeure, herunder, men ikke begrænset til strejke, lockout, statslig indgriben, energi eller mangel på brændstof, trafikale flaskehalse, skader på vores forretning ved ild, vand eller teknisk fejl og enhver anden hindring, der kan opstå gennem en fejl, der ikke er vores egen. Vi vil oplyse dig om når en sådan situation opstår og igen, når den afsluttes. Varer hændelsen længere end fire uger fra den oprindelige leveringstid, har Xpedit A/S ret til at annullere Købsaftalen og du kan i den forbindelse ikke rejse erstatningskrav mod Xpedit A/S
 
Ved levering af enhver bestilt vare, er ansvaret for produktets forringelse og slitage overført til dig efter modtagelse. Dette er ikke påvirket af forsendelsesmetoden. I alle tilfælde vil dette ansvar blive overført fra fragtpartneren, eller en anden person, der er ansvarlig for leveringen til forbrugeren eller en anden tildelt modtager.
 
Reklamation
Når du handler på www.xpedit.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Vi vil, så vidt det er muligt, reparere varen. Kan dette ikke lade sig gøre byttes varen. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden uhensigtsmæssig adfærd.
 
For vare der er sliddele eller har begrænset holdbarhed er din klagemulighed afgrænset af om varen er brugt og denne ikke overskrider holdbarhedsperiode.
 
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
 
Fortrydelsesret
Du har ret til at fortryde et køb uanset årsag. Du kan annullere en købsaftale og returnere leverede varer til os, hvis du giver os besked os inden for 14 dage efter levering. Du kan desuden annullere en købsaftale ved at returnere produktet til os, inden returneringsfristen på 14 dage er udløbet. Denne periode begynder, når du har modtaget både en kopi af disse handelsbetingelser og de bestilte varer. Bemærk, at det er tilstrækkeligt, at du giver os besked inden for 14 dage, ligesom en rettidig returnering af varerne er tilstrækkelig. 
OBS! Alle julegaver kan byttes helt frem til 31. januar 2020
 
Din returneringsbesked anses for at gælde fra den dag, hvor den blev sendt. Vær opmærksom på, at du er eneansvarlig for at bevare tilstanden af alle produkter, du har bestilt, når de er i din besiddelse, og alle produkter skal således returneres til os i deres oprindelige stand.
 
Konsekvenserne af en returnering
Hvis du gør brug af din fortrydelsesret, vil Købsaftalen blive anset som værende ugyldig for begge parter, og alle modtagne ydelser skal returneres (det vil sige både betaling og varer). Hvis du ikke er i stand til at returnere de fordele, du har modtaget ved at have haft varen i din besiddelse (f.eks. gavn af brug), eller kan du kun delvist returnere varen, eller kan du ikke returnere den i samme stand, som den er leveret, kan XPEDIT A/S kræve erstatning.
Hvis varens mangelfulde tilstand skyldes forsendelsen (ikke medregnet rimelig prøvning og undersøgelse af særlige detaljer, sådan som det er sædvanligt i en butik), er du forpligtet til at betale erstatning.
 
Varer der ønskes returneret, returneres til os på egen regning og risiko.
 
Alle tilbagebetalinger af penge vil blive foretaget inden for 14 dage, efter vi har modtaget din erklæring om annullering af Købsaftalen. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.
 
Som udgangspunkt bliver fragt ikke refunderet ved fortrydelse af dit køb gennem shop.xpedit.dk
 
Refunderingen sker til den konto, du benyttede til at foretage købet, medminde du eksplicit og særskilt oplyser os en anden konto, som du ønsker penge overført til.
 
Ændringer af de Handelsbetingelserne
Vi forbeholder os retten til at ændre disse Handelsbetingelser i ethvert omfang, det er nødvendigt. Dette kan være for at tilpasse Handelsbetingelserne til ændringer i lovkrav eller ændringer i andre tekniske parametre. De ændrede vilkår kan altid findes på Hjemmesiderne. Tilpassede eller ændrede vilkår skal kun gælde for bestillinger, der er foretaget efter at ændringerne er foretaget og trådt i kraft, Herefter skal de gælde for alle køb.
 
Oplysningspligt 
Aftaler (købsordrer) kan indgås på dansk eller engelsk og opbevares af virksomheden i 5 år, i henhold til bogføringsloven. Det er ikke muligt efterfølgende at tilgå kontrakten via vores website. Hvis du ønsker, at få tilsendt et nyt eksemplar af kontrakten pr. e-mail, så send en e-mail til: info@bmwmc.dk.
 
Pris og betaling
I Xpedit har du kun mulighed for at betal med bank overførelse, til bank eller med følgende betalingskort, Dankort, Visa, samt MobilePay.
 
Tilbage til toppen